Friday, April 17, 2009

ביקור ראשון אצל רופא

הצלחתי להחזיק מעמד כ-8 חודשים לפני שביקרתי רופא בארה"ב. וגם כשראיתי רופא, היתה זו רופאת שיניים.
המוטיבציה - שיננית. תוצר נלווה - בדיקת שיניים שגרתית.
אתחיל ואומר בכנות, פחדתי ללכת לרופא כאן. די נו, תחשבו על זה, גם ככה להיות אצל רופא זה לא כל כך כיף בדרך כלל אז עוד באנגלית??? אם אני לא אדע להגיד מה כואב לי?
אז לפני הביקור אצל השיננית עשיתי עבודת הכנה ושאלתי את אלעד "איך אומרים טיפול שורש?" "איך אומרים שתל?" "סתימה?" וכן הלאה. כן! התכוננתי לביקור אצל שיננית :)

יום הביקור הגיע, התעוררתי קצת לפני צלצול השעון (I shit you not!) ונסעתי. סה"כ היה ממש לא נורא, מילאתי כמה טפסים (כי זו הפעם הראשונה) והשיננית באה לקחת אותי. היא היתה מאוד נחמדה, יהודיה מסתבר, ולא הכאיבה יותר מהרגיל :)
מה שכן, שמתי לב שאין דלת. היה מעין גומחה לשיננית, וגומחה לרופאה ולא היו דלתות.
השיננית העבירה אותי לרופאה, סינית קטנה וחמודה. הרופאה התחילה בכך שהכל בסדר, אבל:
1) אני חוככת שיניים בלילה - צריך לעשות לי מגן ללילה - 600$ קצ'ינג (רעש של מכונת כסף)
2) יש לי סתימה ישנה בפה - היא רואה שהיא ישנה כי היא בצבע כסף והחדשות הן לבנות - והיא חוששת שהסתימה תתפורר כי היא ישנה. אז כדאי להחליף לי אותה. אני אומר לאחר המעשה - לא רק שלא היתה לי שום בעיה בסתימה (היא איתי מגיל מאוד צעיר) אז אחרי שהיא עשתה לי סתימה חדשה, עכשיו כואב לי. אופ.
3) השיניים שלי עקומות - באמת??? בחיים לא שמעתי שהשיניים שלי עקומות (פרט להערה אחת של חברה שלא אציין את שמה, למזלה היא עדיין ואפילו בהריון). הרופאה הזו, בלי להניד עפעף, לא רק שהיא קוראת לי עקומה, אלא שהטיפול שהיא מציעה לי עולה, ותנשמו עמוק בשלב הזה, 8000$. אלוקים אדירים.
4) יש לי איזה שתי שיניים שלטענתה מסתיימות בחלק מעוגל במקום ישר - bumpy כמו שהיא אמרה - ואפשר לישר לי אותן. וואלה, תודה לך.
אמרתי תודה, אחשוב על זה והלכתי למשרד.

אני מודה, לכמה רגעים חשבתי ליישר את השיניים. אחרי זה סיפרתי למישהי מהמשרד מה הרופאה אמרה, והיא אמרה "היא סתם מנסה לעשות עליך כסף". לא חשבתי על האופציה הזו בכלל. מבחינתי רופא שיניים מציע מה שצריך רפואית, לא כספית.
אחרי כמה ימים, מישהו סיפר לי שניתן להשיג את הטיפול ישור שיניים שהציעו לי ב-3000$. הייתי אמומה!

וככה למדתי, רפואה זה עסק ורופאים רוצים להרוויח כסף. אופ.

5 comments:

Avi Revivo said...

All I want to say is that I want to be a dentist in NY :)

Hope your tooth with the new filling will get better!

מירי said...

רק למען הפרוטוקול אני רוצה לומר שגם אני אמרתי שהיא לחלוטין מנסה לעשות עלייך כסף :)
ואני לא מאמינה שבסוף החלפת את הסתימה ההיא! אבל לפחות מזל שלא עשית יישור שיניים :)
אגב, עכשיו כשראיתי ששמונה חודשים לא ראית רופא, ובתור בת של גינקולוגית, אני חייבת להאיץ בך ללכת לגינקולוג :D:D

Sivan Hermon said...

תודה בוביס.
נכון מירי, באמת אמרת לי...
כן נו, אני צריכה ללכת, אבל עכשיו אני מפחדת שהרופא/ה יגידו שהרחם שלי עקום!

יואב said...

הרופא החו"לי היחידי שיצא לי לראות היה רופא נחמד במיוחד בניו זילנד שניסה להסביר לי למה התחלתי לקבל סחרחורות מוזרות באמצע טיול.
אני זוכר אותו עם הזקן והמשקפיים עד היום.

והשיניים שלך בסדר גמור כזכור לי...

Sivan Hermon said...

:)
Right!