Wednesday, September 13, 2006

Some general stuff:

עד כה 3 חברי משלחת עזבו, חצי מהמשלחת מצוננת ויותר מחצי סבלו מכאב בטן קל עד חמור :(

בערך 7 סינים (גברים) שונים ביקשו להצטלם איתי - משתלם להיות זרה בלונדינית בסין -מאוד מחמיא !

מדרגות - הסינים אוהבים מדרגות. הם פשוט דפוקים. בכל פארק או מקום תיירותי שהגענו אליו היו מלא מדרגות. הייתי אומרת כ-300-400 מדרגות בכל מקום ביקור. שלא לדבר על כך שאנחנו עולים כל יום 3 קומות איזה פעמיים שלוש ביום כדי להגיע לחדרים שלנו. חשבנו שהחומה הסינית היא קשה לתיור - עכשיו אנחנו מבינים שהם פשוט בקטע של מדרגות. אולי ככה הם נשארים כל כך רזים...

אור - עוד קטע מוזר - כשיש אור בחוץ, הסינים נוהגים לכבות את האור במקומות סגורים. למשל כשהגענו לשדה תעופה, בשעה 6 כובו האורות, כביכול כי היה אור בחוץ - הבעיה היחידה היתה שלא היה אור בחוץ. באחד הימים האחרונים, אורי ואני היינו צריכים לשירותים ב-22 בלילה ולא היינו במגורים. נכנסו לאיזה בניין של כיתות לימוד, ופשוט פילסנו את הדרך עם האור מהסלולרי שלנו, כיוון שהיה חשוך כמו מכת חושך. כמעט נפלתי לתוך השירותים !!!

הגיינה - לא הצד החזק של הסינים. אם דיברנו על עניין השירותים, צריך להוסיף לזה ריח גוף מוזר וחוסר החלפת בגדים. כשנכנסנו לרכבת לראשונה, חשבנו שאנחנו נתעלף מהריח... מתסובב איתנו בחור שמלווה אותנו, אנחנו קוראים לו COCA COLA GUY כי הוא כבר 4 ימים עם חולצה של קוקה קולה. גם חצר המזון שלהם על הפנים, פשוט טינופת על הרצפה, ולא מנקים, ואת השולחנות לא מנגבים אפילו עם ספריי... משהו מוזר.

דלתות - ברוב המקומות, במקום או בנוסף לדלת הרגילה יש להם מעין רצועות פלסטיק כאלו שמשמשות כדלת, זה נראה כמו הכניסה למחסנים בסופר. משהו מזעזע. בקרוב תועלה תמונה רלוונטית...

שינה - כבר הזכרתי את עובדי שדה התעופה שישנו על הכסאות כשהגענו לסין. מסתבר שהשינה היא תופעה רווחת בסין :) עד כה ראיתי סינים ישנים במכונית, במונית, על ספסל, בכיכר, ליד הקופה בסופר ובדלפק הקבלה בקומת החדרים שלנו. כנראה שזו הדרך שלהם להפעיל שומר מסך - הם נכנסים ל-IDLE...

כביסה - כמובן שהאנשים במכבסה לא מבינים מילה באנגלית, המכונות ישנות לאללה ויש שם מכונת תפירה ומספריים משנת טרמפפו. הסטנדרט שלהם זה להחזיר את הכביסה שלכם רטובה ומקופלת בתוך שקית... אם אתם רוצים כביסה יבשה, ציינו זאת מפורשות :)

מוסיקה, ביגוד והתנהגות - אנחנו עלינו על תיאוריה שמכל הבחינות האלה, הסינים תקועים איפשו בשנות השמונים. הצעירים לבושים בבגדי ספורט וחליפות, כמעט כולם עם נעלי ספורט, התספורות הכל. המוזיקה שלהם זה רומנטיקה של שנות השמונים, הם מעריצים את קווין וWESTLIFE... והמבוגרים לובשים בגדים של ערבים...

ארוחות - בגדול הסינים אוכלים את אותו המזון בכל ארוחת בוקר, צהריים וערב, דמיינו לעצמכם אורז מוקפץ לארוחת בוקר %$#. רוב המנות שהצלחנו להזמין כמעט ואין בהן עוף ובשר. כשכבר הצלחנו להזמין עוף, מתוך 10 חתיכות עוף אולי 2 היו באמת אכילות. השאר היו עם עצמות, סחוס ושומן - איכס.
לאחרונה מצאתי שניצל ושיפוד עוף. איך מכינים בסין שניצל ? יש חתיכת עוף שטוחה משופדת וזורקים אותה לתוך בריכת שמן (כמו סופגניות), כמה דקות לאחר מכן שולפים אותה. מרזה לאללה ...

1 comment:

Hila said...

How did you think a shnitzel is being made? its not that rare to deep fry it! :)