Friday, November 21, 2008

שלכת

השלכת פה במלוא עוצמתה. האמת שהשלכת כבר דועכת, אבל כבר שבועיים אני מתכננת את הפוסט הזה, זה התחיל כשהיא היתה במלוא עוצמתה.
שאלתי את החברים האמריקאים שלי איך אומרים שלכת באנגלית, קצת מפתיע, אבל התשובה היתה falling leaves (עלים נופלים). חשבתי שתהיה להם גם מילה מרשימה יותר לתופעה הזו, במיוחד בגלל שהיא כל כך מדהימה ביופיה כאן.

כשהיינו קטנים, לימדו אותנו מה זה שלכת, ואיך בסתיו, העצים מתפשטים ומצמצמים עצמם לקראת החורף. אבל בואו נודה בזה, מתי פעם אחרונה שמתם לב שיש שלכת בארץ?
אני לא מצליחה ללכת עכשיו בשום מקום בלי לשים לב לזה. זה בכל מקום.

השלכת בחלון שלנו. כשאנו מביטים החוצה אנחנו רואים זרימה מתמשכת של עלים נופלים מהעצים שלידינו, כל הזמן.
השלכת בדרך לרכבת התחתית. גם כשיורד גשם וגם כשלא, המדרכה מלאה בעלים, לפעמים מסודרים בצד ולפעמים לא, אבל אי אפשר להתעלם מהם. הם מקשטים אותה אפילו בלי להתכוון.

השלכת בפארק. העלים מכסים את השבילים, העלים מתגודדים באזורים מגודרים, העלים יוצרים בריכה מסביב לעצים. יש עלים צהובים, וחומים, וכתומים, ראיתי כמה עצים חצופים עם עלים ירוקים, מסרבים להודות שהגיע העת לאמר שלום לעלים, ולהפרד לכמה חודשים. בדרך לפארק
פגשנו עלה "פרת משה רבנו" – הוא נראה ממש דומה !



השלכת מרובת שכבות, רואים רק עלים, לא אדמה, לא שביל, המוני עלים, בשכבות. קוראים לי להתפלש בהם, ורק העכבות של האדם הבוגר שבי מונעות ממני לעשות את זה (זה והמחשבה על הבגדים שלעולם לא יתנקו).
השלכת בכניסה לבניין שלנו. עובדי הבניין מנסים לנקות אותה מהכניסה, אבל היא חוזרת.
השלכת במעלית שלנו.
השלכת בחנות שליד הבית, גם לשם היא הגיעה. היא זורמת עם האנשים.
השלכת מקשטת לי את העיר היפה הזו.
אנחנו הולכים בפארק, היינו בו גם בשבוע שעבר וזה היה נראה אחרת. ויש פה עץ ערום, ועץ חום עם המוני עלים חומים לידו. והנה עץ צהוב ! והנה עץ משולב, ועץ אדום – איזה יופי! זה מרהיב. עולים לנקודת תצפית, כל כך הרבה צבעים, ומים, וקר, אבל מי יכול לחשוב על הקור כשכל כך יפה פה?

ראיתי כמה תמונות של סתיו, וגם של שלכת, אפילו בטח ראיתי תמונות כאלו של סנטרל פארק. אבל בחיים לא האמנתי או הבנתי כמה זה מיוחד, כמה זה יפה, איזה תופעת טבע מדהימה.

ועכשיו השלכת הולכת, ונשארים איתנו רק העצים, עירומים עירומים, מיצב עצוב ולפעמים מפחיד, שמזכיר לי שפעם היתה פה שלכת, ויום אחד יחזרו העלים.

שלכת.

2 comments:

Avi Revivo said...

Sounds wonderful... shame Miri and I were not there to see it. maybe next year! Great post and pictures!

Sivan Hermon said...

I'm aalso said u are not here :( imagine the pictures you could have shot :D
You will be here in the spring though...