Thursday, April 26, 2007

Day 45 - New Orleans

אלוהה !
יצאנו הבוקר למסע חשוב ! קניית כרטיסים לפסטיבל הג'ז - Jazz Fest. הפסטיבל מתקיים פעם בשנה בניו אורלינס, במהלך שני סופי שבוע חופפים. במקרה, יצא שאנחנו מתארחים כאן בזמן הפסטיבל ושמחנו מאוד.
קנינו כרטיסים ופגשנו אישה נחמדה שספרה לנו קצת על מה צפוי לפנינו. ביום שבת הקרוב, מ-11 עד 19 נשמע ג'ז, והכי מגניב, נראה הופעה של נורה ג'ונס.
אחרי שקנינו כרטיסים, נסענו לכיוון נהר המיסיסיפי כדי לקחת שיט על הנהר. על המעבורת פגשנו אמא ובת מוויסקונסין, שסיפרו לנו על מקום בשם The Mardi Grad World. למי שלא יודע, מרדי גרה זו חגיגה שנתית שנערכת בניו אורלינס.
כדי להסביר את התאריך שבו נערך מרדי גרא (באנגלית : מארדי גראס) נתחיל מהסוף.
כל שנה הנוצרים חוגגים בחג הפסחא את תחיית המשיח שלהם (הלא הוא ישו) - חג הפסחא נערך מתישהו בתחילת אפריל לפי מחזור הירח (מה שגורם לי לחשוב שהתאריך העברי עבורו הוא קבוע).עכשיו - לחגוג את תחיית המשיח זה סבבה - העניין הוא שכמה שבועות לפני הם חוגגים גם את מותו ביום שנקרא "יום רביעי האפר - ash wendsday" בשבועות שבין יום זה לבין חג הפסחא, הנוצרים מצווים לוותר על משהו שגורם להם הנאה כמו שוקולד, יין, או סקס (מה שאומר שליהודים אין בעלות על רגשות האשם).
יום לפני היום רביעי הזה כן יש יום שנקרא יום שלישי השמן - זה היום שבו חוגגים את מרדי גרא. ועכשיו בחזרה לסיפור...
אז קשקשנו קצת איתן והן הציעו לנו לבוא איתן לשם. עלינו על ההסעונת וביקרנו במקום.
המקום די מגניב, מסתבר שהם ממש עושים תהלוכות מטורפות, עם במות נעות בצורות שונות, ומלא בובות. תראו את התמונות.
משם חזרנו לכיוון המלון ועברנו בדרך ליד חנות בגדים של Levi's ובחלון הראווה היתה חולצה שכתוב עליה "שלום י'אל" יענו שלום כולכם !
נכנסנו פנימה לראות על מה מדובר ופגשנו ישראלית. דבר הוביל לדבר והיא שלחה אותנו לאיש בשם עוזי שיש לו חנות מצלמות. היא ספרה שהוא עושה ארוחת שבת ותמיד שמח להזמין ישראלים. עוזי הוא דתי, ואכן יש לו חנות מצלמות :) אלעד הניח תפילין, והוזמנו לארוחת שישי אצלו בבית. פגשנו גם בחור צעיר שעובד אצלו וקיבלנו קצת המלצות על מקומות.
במקביל בניו יורק, ביקשנו מרן (ברט מהעבודה) לבדוק דירה להשכרה בניו יורק - וקיבלנו אישור. יש מצב שתהיה לנו דירה :)