Wednesday, April 25, 2007

Days 36-44 - Yosemite, San Francisco & New Orleans

ימים 35 - 37 - יוסמיטי
אלעד ממאן לכתוב כאן.. אז בינתיים זה ישאר ריק.

יום 37 - מגיעים לסן פרנסיסקו

הגענו לסן פרנסיסקו ב-18 לאפריל. העיר קידמה את פנינו בפקק חביב, שהזכיר לנו את מה שנאמר לנו עוד בארץ : "לא כדאי להיות עם אוטו בסן פרנסיסקו".
כשעשינו צ'ק אין למלון, הסבירו לנו שהחניה במלון עולה 27 דולר לכל יום בו אנחנו במלון. בשלב הזה כבר די הבנו שלא כדאי להיות עם אוטו בסן פרנסיסקו.
התארגנו במלון, ויצאנו לחפש מקום נחמד לשבת בו, אז נסענו לnorth beach שנקרא גם little Italy. כשהגענו נראה כאילו יש הרבה מקומות פתוחים, אבל עד שמצאנו חניה שהחלטנו שכנראה לא יגררו לנו את הרכב ממנה, גילינו שיש בערך מקום אחד באיזור שפתוח. האמת היה מקום נחמד :)
באופן מקרי לגמרי, ביום שהגענו לסן פרנסיסקו אוריאל (שהיה במדור איתי בתוכניתן ראשי) יצר איתי קשר במייל. שאלתי מה שלומו ומה קורה, והסתבר שהוא ממש כאן לידינו, לומד בסטנפורד.
קבענו להפגש.

יום 38

בבוקר שאחרי, למעשה בצהריים (אנחנו פדלאות הרי), יצאנו לדרך עם האוטו. עברנו בדרך במקום שנקרא half moon bay, נוף יפה לים, וכמובן קצת קר, ומשם המשכנו לפאלו אלטו לאכול משהו. אוריאל פגש אותנו במסעדה הסינית בה אכלנו ויצאנו משם לסטנפורד. (חשוב לציין שמתוך איזה 20 מסעדות שהיו ברחוב בו היינו, בערך 2 היו פתוחות, מסתבר שבפאלו אלטו המסעדות נסגרות בין 14:00 ל-17:00...)

אוריאל עשה לנו סיור בסטנפורד. האוניברסיטה היתה כמו כל האונ' בסדרות ובסרטים ואפילו יותר. יפה, מושקעת, מטופחת, מבנים מעניינים בסגנון אירופאי ועתיק, והכל פשוט שליו. הספריה היתה ע-צ-ו-מ-ה עם כל ספר שאפשר לחשוב עליו. חנות הספרים הכילה המוני מזכרות של סטנפורד : קלסרים, עטים, ספלים, חולצות של "I'm a stanford dad" וכל דבר שאפשר לכתוב עליו stanford (אוריאל אסר עלינו לקנות מזכרת :)) כשסיימנו את הסיור אוריאל שלח אותנו למוזיאון לצפות בתערוכה הנוכחית

אין הרבה מה לאמר, נראה מאוד כיף להיות סטודנט בסטנפורד.

התחלנו לחפש חניונים חלופיים בשביל הרכב, כי לא רצינו להחזיר אותו מוקדם מהתאריך שקבענו, אבל אחרי יום נוסף ו-27 דולר נוספים, וויתרנו על הרעיון.
Days 36-38 - Yosemite & SF

יום 39

בבוקר שאחרי החלטנו להחזיר את הרכב. לפני זה רצינו לקנות כרטיס תלת יומי לתחבורה הציבורית. בילינו קצת יותר מחצי שעה בנסיון לחנות את הרכב ליד המרכז מבקרים (בו קונים את הכרטיסים). בסן פרנסיסקו יש מדחנים בצבעים שונים. צהוב זה למשאיות, כתום זה לרכב ציבורי אפור זה לרכבים רגילים ויש גם אדום - לא הבנו למה זה. מעבר לצבעים, יש שלטים שמורים על השעות בהן המדחן משמש את הרכבים המתאימים, וכמובן המוני שלטים של "No Parking" על מדחנים מסוימים. בקיצור - פשוט וקל למצוא חניה :)

בסוף מצאנו אחת, יחסית לא רחוק, שמנו מטבע שהוא חיקוי של רבע דולר - זה נתן לנו 20 דקות, כל רבע דולר נוסף ששמנו נתן לנו 5 דקות נוספות (כן כן, 5 דקות = רבע דולר), בנוסף לא היה אפשר לטעון יותר מ-30 דקות. כפי שניתן לראות, קל ונעים לחנות בסן פרנסיסקו :)
הצלחנו להחזיר את האוטו והתחלנו להסתובב.

יצאנו לטיול רגלי בהנחיית הלונלי פלאנט. התחלנו בצ'יינה טאון בה אלעד חווה כמה מסיפורי סין שלי, וגם ראינו מפעל להכנת עוגיות מזל (טעיםםםםם), המשכנו לאיטליה הקטנה ומשם עלינו למעלה למקום שנקרא telegraph hill, העליה למקום הזה היא פשוט במדרון לא הגיוני בכלל, זה כל כך מוזר להסתכל על הבתים ברחוב ולראות שהדלת אלכסונית לרחוב...

יום 40

ביום שאחרי התחלנו בחנות של אפל - הכל כל כך יפה שזה פשוט כואב. שקלנו ברצינות לקנות iBook, כרגיל אלעד הפציץ את המוכרים בשאלות והשוואות וחקירות שונות והחלטנו להשאיר את האופציה פתוחה... המשכנו בסיבוב ב-union square. במקרה לגמרי, נפלנו על חנות נדירה בשם Macy's ונאלצנו לבלות בה כ-3 שעות. מה לעשות, היה sale חצי שנתי. דבר נוסף שלמדנו בביקורנו בחנות, הוא שיש בחנות מרכז מבקרים, ובו מבקרים בחנות שאינם מארצות הברית מקבלים הנחה של 11% למשך 5 ימים. sweet !

Days 39-40 - SF

יום 41
נסענו ל-fisherman wharf ולכיכר גריהדלי שבה יש ש-ו-ק-ו-ל-ד. fisherman wharf זה מגנט תיירים נחמד ליד חוף הים. יש שם sea food ומלא חנויות מזכרות. קצת דומה לנמל תל אביב בקיץ, אבל יפה יותר. אלעד צועק עליי כשאני אומרת שזה דומה לנמל ת"א :)
אחרי שמאסנו בכל זה, נסענו לאיטליה הקטנה לחפש אוכל. נכנסנו למסעדה מגניבה שנקראת The Stinking Rose. הייחוד של המסעדה הוא בכך שבמרכזה עומד השום. יש ריח של שום בכניסה, מלא ראשי שום מעל ראשי הלקוחות, וכמעט כל המנות מכילות - נחשו מה - שום ! מעבר לכך השולחנות היו מוקפים בוילונות מה שהשרה למקום תחושה רומנטית (ומסריחה :)). היה די טעים ושומי.

Day 41 - SF

יום 42
קמנו בבוקר, וארזנו את כל חפצינו. 4 מזוודות גדולות ושלושה תיקים קטנים. יצאנו מהמלון לכיוון Golden Gate Park שכפי שנאמר בכל מקום אינו קרוב בכלל לשער הזהב וגם לא רואים ממנו את שער הזהב... הפארק שאמור להיות יפה ומקום מרגוע, היה די מפחיד. היו שם כל מיני היפים ואנשים מוזרים אחרים. אישה אחת שצעקה כל הזמן Asshole. כל אלו דרבנו אותנו לצאת מהפארק כלעומת שנכנסנו. נסענו חזרה לעיר ובזבזבנו את הזמן שנותר לנו עד שההסעה באה לאסוף אותנו מהמלון לשדה התעופה
Day 42 - SF

עוברים צד

ב-23 לאפריל ב-22 בלילה עלינו לשאטל לשדה התעופה של אוקלנד, ובמהלך הלילה, בשתי טיסות וכשעתיים שינה, הגענו לניו אורלינס.

יום 43

כשהגענו למלון בסביבות 9, היינו כבר די גמורים ומאוד רצינו ללכת לישון. האיש בקבלה הסביר לנו שנוכל להכנס לחדר רק ב-2:30 בצהריים היינו די עצובים. כשהוא סרב להרים את הטלפון ולברר אם אפשר לעשות משהו לגבי זה - כבר התעצבנו.
יצאנו לשוטט ברובע הצרפתי, רוב הזמן פשוט גררנו את עצמנו עייפים וטרוטים. בשלב מסוים חזרנו למלון, ואני נרדמתי בלובי על הכסא. קמתי, הלכנו לאכול וכשחזרנו הורשינו להכנס לחדר.
אחרי שנ"צ של 4 שעות התעוררנו, את שארית הערב בילינו בעבודת מחקר אינטרנטית ובאכילת פיצה.

יום 44

כל העניין עם הטיסה קצת דפק לנו את השעות שינה, אז אחרי א. בוקר חזרנו לישון, והיום שלנו התחיל פחות או יותר ב-16... יצאנו לסיבוב בהדרכה עצמית, שהסתיים במסעדה בה טעמנו קצת מניו אורלינס. המאכלים הנפוצים הם : גמבו - מעין מרק מאוסף של רכיבים, קצת חריף. ג'מבליה - אורז עם סוג מסוים של בשר, הרבה sea food ומשהו שנקרא po' boys שזה למעשה סנדביץ אבל מבאגט. בנוסף מאוד נפוץ פה משקה בשם הוריקן - שתיתי אותו, לא רע, דומה ללונג איילנד נראה לי.
Days 43-44 - New Orleans

לסיכום :
סן פרנסיסקו ממש יפה וכיפית.
ניו אורלינס מדליקה ושומעים ג'ז בכל פינה.