Monday, December 30, 2013

יום 6, דצמ’ 5, קיירנס

נחתנו באוסטרליה בארבע וחצי לפנות בוקר. כיוון שהטיסה היתה 6-7 שעות, לא לקחנו כדורי שינה ולמרות שהיינו גמורים מעייפות לא הצלחנו לישון הרבה.

IMG_2658IMG_2660

לקחנו מונית לאכסניה ובסביבות 7 בבוקר כבר היינו שם. צ׳ק אין כמובן לא היה אפשרי עדיין, היינו צריכים לחכות עד 1 בערך. טוב, פתחנו מזוודות על הרצפה והתחלנו להוציא דברים שאנחנו צריכים ולהכניס כאלו שלא. שכרנו לוקרים למזוודות, לקחנו פנקייקים שהיו חינם לא. בוקר ושעה שעתיים אחרי ההגעה יצאנו לדרך.

2013-12-05_13-47-37_HDRIMAG0484

תחנה ראשונה: הקניון שממול :) קצת קפה מתפנק ומצאנו אינטרנט (יש!) ואז הלכנו לחפש סים מקומי והכי חשוב: תוכנית נתונים (data plan).

IMAG0485

אחרי שמצאנו את מה שרצינו, ואחרי שעשיתי פיפי 3-4 פעמים, יצאנו לרחוב לברר על פעילויות באיזור, להבין איפה אנחנו ולחפש איזה בריכה שראיתי תמונה שלה. ההליכה הרגישה מאוד ארוכה, אולי כי עצרנו הרבה ואולי כי היינו מאוד עייפים, אבל קיבלנו מידע חשוב ואפילו מצאנו את הבריכה המדליקה שקראתי עליה, אבל לא נכנסו :(

ZOE_0254

אז מסתבר שבמרכז קיירנס, למרות שזו עיר חמה ותיירותיות ליד הים, אין חוף ים. כדי לפתור את הבעיה הזו, לפני כמה שנים העירייה בנתה ״לגונה״: מעין בריכה גדולה מאוד וארוכה עם כל מיני דברים מגניבים כמו איזור של חוף ים (הם הביאו ממש חול), מזרקות בצורת דגים, איזור לילדים, איזור למבוגרים וכן הלאה. ממש איזור מגניב וליד יש מדשאות ומקלחות והכל חינם (פרט ללוקרים - אבל הם זולים ממש).

טוב, הלכנו לאכול. איכשהו החלטנו על אוכל הודי וקנינו יותר אוכל ממש שאנחנו יכולים לאכול באיזה $50. 1 דולר אוסטרלי הוא 90 סנט אמריקאי, אז זה לא זול. ארזנו את מה שנשאר וחזרנו לאכסניה.

החלטנו להזמין למחרת סירה שנוסעת לשונית המחסום הגדולה (גרייטר ברייר ריף) כדי לשנרקל שם. כדי לקבל הנחה, עשינו גם כרטיס חברות ב-YHA…

IMAG0486

כבר היה שלוש וחצי בערך כשנכנסנו לחדר שלנו. אלעד סחב שתי מזוודות של 25 קילו שתי קומות למעלה...

IMG_2662IMG_2663

רצינו לישון שעה וחצי שעתיים ובאופן לא מאוד מפתיע קמנו כמעט ארבע שעות אחרי מעוכים. גירדנו את עצמנו מהמיטה והתחלנו לעשות עבודות מנהליות: לברר על השכרת רכב, לאן להמשיך את הטיול ואיפה לישון במחיר סביר. הפעילות שרפה לנו הרבה זמן וגם קצת ייאשה אותנו והזכירה לנו שלטייל זה לא פיקניק. כשכבר רצינו ללכת לישון (כי קמים מחר בשבע בבוקר) - פגשנו חברים אנגלים והתקשקשנו איתם עד איזה 1 בלילה.

מחירים באוסטרליה:
בשלוש מילים - לא זול פה. במילה אחת: יקר. סתם לדוגמא, קנינו 1.25 ליטר קוקה קולה זירו בסופר גדול ושילמנו $2.5. בניו יורק אנחנו קונים 2 ליטר ב-$2.

חדר זוגי פרטי באכסניה (קומה שלישית בלי מעלית), מדובר על חדר סופר בסיסי עם מיטת קפיצים - $86 ללילה. בטיול שעשינו בארה״ב היינו ישנים במלונות כוכב 1 עם אינטרנט, טלוויזיה ועוד שטויות בקומת קרקע ב40-70$

2 comments:

Sharon said...

מה הקטע שאין מעלית??
חשבתי שרק בתל אביב זה עדיין ככה

Sivan Hermon said...

בדיוק! תל אביב וכל המקומות שיש בהם מטיילים עם תיקים כבדים בעולם :)